Tak Mengaku Operate Muka, Tapi Hanya Sakit Gigi?


SEJAK kebelakagan ini, ramai yang perasan perubahan wajah selebriti Instagram dan usahawan terkenal ini yang amat ketara.

Tapi menurut usahawan kosmetik terkenal, Nur Sajat Kamaruzaman, dia dikatakan telah menyelar dakwaan netizen yang mengatakan kononnya dia telah membuat pembedahan pada wajahnya.

“Saya melakukan proses ‘crowning’ gigi. Proses itu sangat rumit. Saya pula seorang yang sensitif, bayangkan jika saya sakit gigi pun boleh bengkak satu muka, apatah lagi apabila melakukan proses ‘crowning’,” kata Sajat dipetik daripada portal Astro Gempak.

Tambah Sajat, tuduhan itu bermula apabila dia memuat naik gambar wajahnya yang agak bengkak di bahagian bibir.

Namun, ramai juga netizen menganggap bahawa usahawan produk bengkung itu telah melakukan pembedahan di bahagian bibir, dahi dan matanya agar kelihatan seperti orang Korea?

Buat apa nak buat operation lagi tu Sajat?


Perempuan sejati tak memerlukan apa-apa pembedahan pun sebab mereka sudah dilahirkan dengan cukup sempurna!

“Saya hanya buat rawatan wajah sahaja menerusi bisnes yang saya usahakan di Nur Sajat Beautician dan Nur Sajat Aesthetics. Tiada pembedahan pun,” ujarnya lagi yang juga hangat diperkatakan mengenai jantinanya.

Dalam masa yang sama, ketika ditanya soalan mengenai single terbaharunya, usahawan tinggi lampai itu cukup teruja untuk berkongsi kepada orang ramai.

“Pada awalnya, saya terkejut apabila mendapat tawaran pihak KRU untuk berkolaborasi dengan Aliff dalam single itu.

“Saya bukan seorang penyanyi dan saya tanyakan kepada mereka, adakah mereka tidak takut dikecam apabila melibatkan saya dalam lagu tersebut,” katanya lagi yang kini sedang dilamun cinta bersama dengan seorang jurulatih gimnasium, iaitu Coach Yin.

Sajat juga diberi dorongan oleh banyak pihak yang terdiri daripada individu yang rapat dengan dirinya.

Jadi dia telah mengambil peluang yang ditawarkan oleh pihak KRU dan menganggap ianya sebagai salah satu cara untuk dia melebarkan sayap serta namanya sebagai usahawan kosmetik.

Tak mengapalah Sajat, buat sajalah apa yang anda mahukan. Nak cucuk sana, cucuk sini sekalipun.

Jangan nanti bila dah terlampau banyak sangat cucuk, lain pula akibatnya nanti. - Kedahnews.com