Mahfuz Kata Radhi Md Din Tak Mampu Menang Di Pokok Sena


ALOR SETAR - Belum pun sah Radhi Md Din diumum sebagai calon bertanding mewakili PAS bagi Parlimen Pokok Sena, Dato' Mahfuz Omar lebih awal mendakwa bekas Kapten Skuad Bola Sepak Kedah akan tewas di tangan Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum ke-14 ini.

Mahfuz mendakwa masyarakat di Pokok Sena kononnya mahukan peralihan kuasa dan Pakatan Harapan katanya lebih menjadi pilihan rakyat di parlimen tanpa menyebut peluang PAS untuk mempertahankan kerusi itu, mahupun Barisan Nasional (BN).

"Latar belakang masyarakat di situ adalah mereka mahukan peralihan kuasa politik di peringkat pusat dan juga negeri.

"Jadi sudah tentu apabila bercakap tentang peralihan kuasa mereka nampak Pakatan Harapan sebagai pihak yang boleh diberi kepercayaan," kata Mahfuz, memetik laporan sebuah portal pro-Pakatan Harapan.

Kedahnews.com pagi ini melaporkan prospek kemungkinan Radhi bakal terpilih sebagai calon PAS bagi Parlimen Pokok Sena dan Dewan Undangan Negeri (Dun) Bukit Lada, selain kemungkinan berdepan dengan Mahfuz yang mungkin dicalonkan Pakatan Harapan.

PAS yang mencalonkan Mahfuz pada PRU ke-13 yang lalu memenangi kerusi Parlimen Pokok Sena memperoleh 36,198 undi, menewaskan calon BN, Datuk Shahlan Ismail yang memperoleh 32,263 undi, menyaksikan kemenangan majoriti rendah 3,935 undi.

Walau bagaimanapun, PRU ke-14 dijangka menyaksikan pertarungan sengit tiga penjuru di antara PAS, Pakatan Harapan dan BN di parlimen tersebut.

Mahfuz turut dijangka akan mempertahankan kerusi yang dimenanginya dengan bantuan daripada Pengerusi Pakatan Harapan Kedah, Dato' Seri Mukhriz Mahathir, Presiden PAN, Mohamad Sabu dan sahabat baiknya, Pengerusi DAP Kedah, Tan Kok Yew. - Kedahnews.com