Gadis Mangsa Hamba Seks, Kongsi Cerita Menyayat Hati


Dipanggil dengan banyak istilah, perhambaan seks atau eksploitasi seks.

Tetapi sebuah organisasi menyebutnya sebagai ‘permerdagangan seks’, kerana ia “memaksa seseorang yang terlibat dalam seks komersial dengan ancaman keganasan, penipuan dan paksaan.”

Menjelang 2016, lebih daripada 7,500 kes berpotensi untuk pemerdagangan dilaporkan kepada Hotline Pusat Sumber Manusia Sumber. Kebanyakan mangsa di Washington DC dan kawasan sekitarnya adalah remaja dari keluarga berpendapatan sederhana akan terpilih, dan disediakan oleh lelaki yang pada awalnya berpura-pura menjadi kekasih mereka.

Laporan wartawan VOA Carolyn Presutti mengikuti cerita menyayat hati tentang seorang gadis dan ibunya.

Siren ambulans mengakhiri mimpi ngeri “Kate” (bukan nama sebenar).

“Kate” berkata, lampu kereta polis memberi semangat harapan, selepas berbulan-bulan hidup sebagai hamba seks. Ia bermula apabila “Kate” duduk di kelas 3.

Penculiknya, “Luis,” tidak pernah didakwa atas kes itu, mendaftarkan diri di Sekolah Tinggi Kate dalam program pendatang tanpa izin. Dia berusia 21 tahun. Sementara, Kate berusia 14 tahun.

Kate yang pulih daripada mangsa pemerdagangan seks berkata, “Kali pertama katanya ketika menghantar mesej di Facebook kepada saya: anda memiliki mata yang cantik.” dan kemudiannya sebagai gadis kecil yang teruja, Kate jatuh cinta …

Pada waktu malam, Luis mengetuk tingkapnya dan menjemputnya keluar untuk ke majlis.

Tetapi pada suatu malam, Kate tidak pulang ke rumah.

“Saya berada di antara beberapa orang tua, mereka semua berkata saya cantik, mereka memberi perhatian kepada saya, saya masih ingat perkara itu,” katanya.

Dia menambah: “Beberapa peristiwa pada masa itu telah membuatkan saya lupa sehingga hari ini, saya mengalami banyak lebam dan luka yang mendalam.”

Kemudian, dia mengetahui bahawa Luis adalah ahli kejam MS13 – geng Amerika Tengah yang kejam.

Kate yang merupakan seorang remaja, dibius dengan heroin dan PCP dan berdagang untuk mendapatkan wang di satu lorong itu.

“Saya tidak pernah fikir sesiapa akan mencari saya. Siapa tahu di mana hendak mencari saya?”

“Amy” adalah ibu Kate.

“Dia adalah anak saya, dia adalah anak perempuan saya dan apabila dia pergi, saya tahu di dalam hatiku, dia mahu saya mencari dia,” kata Amy.

Polis melihat Kate sebagai seorang anak yang melarikan diri dari rumah ibu bapanya. Tetapi Luis melihat Kate sebagai objek.

“Dia memikirkan saya sebagai sumber kewangan dan kemudian saya menyedari bahawa saya bekerja, dia benar-benar memanfaatkan saya,” kata Kate.

Dan Kate berkata gangguan itu kelihatan tidak berkesudahan.

“Seseorang datang, orang yang merogol saya, orang itu kemudian pergi, dalam masa satu jam, orang lain akan datang, dua atau tiga lagi. Saya perlu melakukan ini selama beberapa hari, saya tidak makan, tidak minum air dan Minum saya hanya duduk di sana dan menjadi hamba mereka.”

Beberapa minggu kemudian, apabila mereka membawanya ke luar negeri, Kate melihat ada cahaya polis dan dia tahu ia sudah berakhir.

Selepas lima tahun penjagaan intensif, Kate kini mempunyai harapan baru. Dia kini bertunangan dan mengandung dan akan melahirkan seorang bayi perempuan.

Sumber: Suara TV