Netizen ‘Lepas Geram’ Di IG Izreen Lepas Madunya Diceraikan


SUSULAN berita perceraian suami pelakon Izreen Azminda dengan isteri pertamanya, Intan Liana semalam, nampaknya kemaraahan yang sudah terpendam sekian lama oleh para netizen semakin membuak-buak.

Suami Izreen, Ude Wahid, telah melafazkan cerai di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur sebentar tadi pada jam 2.30 petang.

Oleh kerana Izreen sudah menutup ruangan komen di Instagram miliknya dan Ude juga telah dijadikan akaun peribadi, maka ke mana tempat netizen melempiaskan ketidakpuasan hati mereka?

Di ruangan komen akaun Instagram portal-portal berita yang menyiarkan berita tersebut, lah!

Netizen dilihat begitu ‘geram’ dengan Izreen yang dianggap sebagai perampas kebahagiaan orang lain dan juga sebagai ‘perempuan desperate (terdesak)’.

Malah, ada juga yang mengaitkan kisah rumahtangga mereka bertiga itu dengan plot drama rantaian Kekasih Paksa Rela! 



“@eiza_kojima_ayumu: #boikotizreenazminda”

“@vionna_donn: what goes around will comes around..“

“@junenadzri81: kawin janda, jadi bapa anak orang n jandakan isteri sendiri dan anak-anak hilang ayah..”

“@princessfyraloverz: Tergamak husband dia buat camni. Dahlah kahwin senyap lepastu ceraikan isteri pertama pulak. Otak letak kat mana ha.”

“@noorynazni: Bagus la rakyat Malaysia ni bila dalam drama “kekasih paksa rela” tu kemain lagi semua duk maki-maki isteri pertama sokong isteri ke 2…ni bila jadi realiti pandai pulak duk maki-maki isteri ke 2…🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️”

“@macarooonnnn: @noorynazni drama and reality lain 💁 drama atas arahan pengarah but reality takleh nak lawan!”

“@ctrohanaismail: Kenapa diam, kalau jujur awak jadi orang tengah menasihati mereka. Dasar pelakon.”

“@syariedayu_: Yelah lebih baik berdiam. Tapi engko takde rasa sifat bersalah ke dalam diri kau tu?”

“@izara2011: @izreen.azminda fuck you mother fucker makin menyampah aku tengok muka kau ni sial!!”

“@zulaikhakhalib: Dah dapat yang dia nak diam lah 😭”

“@itsme_fai: Kawin dengan janda dan jandakan isteri sendiri, jadi ayah anak orang tapi ‘yatim’ kan anak sendiri.”

“@cikfizah38: Dasar perampas!!!”

“@cikkyonii: Semoga bahagia izreen atas penderitaan orang lain 😊 lakinya tinggalkn dia.. Dia ambik laki orang pulak em @izreen.azminda.”

“@izara2011: @udewahid wey sial kau ni lebih elok mampos masuk gaung lagi bagus dasar lelaki dayus kawin pun senyap-senyap jantan takde telur puuiihh kesian buat anak-anak bercerai kasih tatang la sungguh-sungguh anak tiri kau tu hope suatu hari nanti bila anak-anak kau dah besar nanti dorang campak kau pulak kat tepi jalan bodoh punya bapak!!”

“@nurfaziramohammadfirdaus_: Ada ke patut bawak drama “Kekasih Paksa Rela” tuu kesini. Hahahaha. Itu kan drama ikut skrip. Yang ini reality kot! 😥”

Urut dada kami baca komen-komen beremosi netizen ini, apatah lagi Izreen dan Ude yang kami yakin sudah tentu turut ‘terbaca’ kutukan masyarakat terhadap mereka di media sosial.

Dalam pada itu, bercakap tentang perceraian suaminya dengan isteri pertama, Izreen berkata dia tidak ambil tahu kisah rumahtangga mereka.

“Saya pasti apa saja yang keluar daripada mulut saya akan diputar-belit dan dipersalahkan di kemudian hari seperti sebelum ini apabila berita pernikahan kami didedahka. Saya tidak pernah bertanya mengenai mereka berdua.

“Saya rasa itu jalan terbaik mengelak konflik. Jadi apabila mereka membuat keputusan untuk berpisah, saya juga tidak tahu puncanya. Dan saya tidak punya hak untuk ambil tahu kerana takut nanti disalah anggap dan dipersalahkan kemudian,” katanya kepada Harian Metro.

Apa-apa pun, kami harap mereka bertiga tabah sahajalah menghadapi dugaan ini.

Bukan semua yang faham betapa payahnya harus berdepan dengan tohmahan masyarakat terhadap hal yang terlalu peribadi seperti perkahwinan. - Kedahnews.com