Piala FA: Kedah, Pahang Berentap Lagi


ALOR SETAR - Juara bertahan Piala FA musim lalu iaitu Kedah diundi bertemu salah satu pasukan pilihan, Pahang pada pusingan ketiga.

Kedua-dua pasukan pencabar kejuaraan itu juga ibarat ulangan aksi final tahun lalu yang menyaksikan Kedah menewaskan Pahang 3-2 di Stadium Shah Alam.   

Menurut Penolong pengurus Pahang, Datuk Che Nasir Salleh, berkata skuad Tok Gajah kendalian Dollah Salleh tidak menyimpan sebarang perasaan dendam ke atas Kedah namun mereka tidak rela dikecewakan sekali lagi kali ini.   

"Bagi saya tak ada masalah, semua pasukan bersedia, pada final tahun lalu Pahang kalah, sekarang dapat jumpa awal, jadi kedua-dua pasukan tahu kemampuan masing-masing, kedua-dua pasukan nak menang, jadi ia perlawanan yang menarik.   

"Dalam sukan tidak ada dendam, tapi semangat untuk menang memang kita akan terapkan kepada pemain," katanya selepas selesai majlis undian semalam.   


Kedah, juara empat kali Piala FA dan kini dikendalikan oleh Ramon Marcote melepasi pusingan kedua selepas berhempas pulas mengalahkan Negeri Sembilan 1-0 manakala Pahang yang juga juara dua kali turut bergelut sebelum menewaskan ATM 2-1.

Sementara itu, bagi juara Liga Super Johor Darul Ta'zim (JDT) pula dilihat tidak berdepan masalah untuk mara ke pusingan seterusnya apabila bertandang ke Shah Alam bertemu UiTM FC, namun nasib berbeza menimpa juara lima kali kejohanan, Selangor.

Memetik BH Online, Skuad Red Giants bakal mengharungi laluan sukar pada pusingan ketiga apabila diundi menentang pasukan Liga Super yang berada di prestasi terbaik Terengganu di Kuala Terengganu manakala PKNS FC pula bertemu Kelantan.

Selain itu, dua lagi pasukan Liga Super yang membuat perhitungan adalah Melaka United dengan Kuala Lumpur, manakala Perak dan PKNP FC berpeluang cerah untuk mara apabila diundi menentang wakil Liga Perdana, Pulau Pinang dan Kuantan FA.

Manakala, bagi pendahulu Liga Perdana, FELDA United yang masih belum tewas musim ini akan melayan kunjungan UKM FC di Jengka, Pahang.

Perlawanan pusingan ketiga trofi berprestij ini bakal berlangsung pada 16, 17 dan 18 Mac ini.

Keputusan undian pusingan ketiga Piala FA 2018

Pahang mln Kedah 

Melaka mln Kuala Lumpur 

FELDA United mln UKM FC

UiTM FC mln Johor Darul Ta'zim

Terengganu FC mln Selangor

Pulau Pinang mln Perak

PKNS mln Kelantan 

PKNP FC mln Kuantan FA

Kedahnews.com