Iklan Sindir Lofa Isu Zouk, Marketing Murahan Atau…


NAMPAKNYA rakyat Malaysia masih lagi belum boleh ‘move on‘ dengan isu pelancaran koleksi hijab BeLofa oleh pelakon Neelofa di sebuah kelab malam terkenal ibu kota pada Februari lalu.

“Dear Lofa, sesungguhnya ZOO lagi mulia dari ZOUK. Dakwah ikhlas dari, JenamaSendiri.com”, itulah kata-kata tazkirah berbaur sindiran yang ditulis pada sebuah billboard di ibu kota.


Menurut portal Hangat.com, terdapat satu lagi mesej pada papan iklan besar di tepi Lebuhraya Persekutuan KL dekat ibu negara telah dipasangkan dengan billboard berunsur sinis di situ.

Tindakan syarikat berkenaan membuat iklan seperti itu mungkin bagaikan tindakan sengaja untuk mengaibkan nama baik usahawan muda tersebut.

Grafik pada papan tanda berkenaan menunjukkan rekaan sampul surat berwarna kuning yang seolah-olah surat berkenaan mahu dihantarkan kepada pelakon drama Suri Hati Mr. Pilot itu.

Bagaimanapun, sehingga kini tiada siapa yang tahu tujuan utama syarikat berkenaan membuat iklan seperti itu.

Adakah mereka sengaja mahu mencari publisiti murahan supaya perniagaan mereka juga mendapat perhatian ramai?


Dalam masa sama, terdapat sekeping foto yang dikirimkan daripada seorang netizen dan dia turut meninggalkan persoalan adakah kedua-dua pihak ada melakukan sebarang persetujuan untuk menyiarkan iklan begitu?

Hasil carian kami di internet, laman rasmi syarikat berkenaan tidak lagi kelihatan yang mana ia seakan-akan sudah tidak aktif lagi, berkemungkinan besar akibat ramai netizen membuat laporan mengenai iklan berkenaan.

Setakat ini, masih belum lagi ada penjelasan rasmi daripada pihak Neelofa ataupun syarikat tersebut sendiri.

Barang kali juga sekarang ni bagaikan musim bagi sesetengah pihak mengambil jalan mudah dengan cara mempergunakan orang lain demi kesenangan mereka sendiri.  - Kedahnews.com