Teruskan Perjuangan, Masa Bersedih Sudah Berlalu - Najib


Bekas Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak Najib  meminta ahli UMNO meneruskan perjuangan kerana masa untuk bersedih kerana kekalahan parti dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) telah pun berlalu.



"Kita mesti ambil iktibar, kuatkan iltizam dan perbaiki kelemahan serta kuatkan UMNO agar kita dapat kembalikan keyakinan rakyat kepada UMNO," kata Najib.


Dalam status Facebooknya hari ini, bekas Perdana Menteri selama 9 tahun itu mengakui bertanggungjawab sebagai Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) atas kekalahan  PRU14.


Beliau meminta ahli UMNO kuatkan semangat, perkukuhkan ketahanan diri untuk terus menyuburkan dan memulihkan UMNO.


Najib mengingatkan UMNO telah banyak berjasa dan sinonim dengan pelbagai kejayaan negara kita.
"Insya-Allah, kita akan tabah menghadapi dugaan yang amat hebat dari Allah SWT, semoga Allah SWT merahmati perjuangan kita di masa depan," katanya.


Sementara beliau turut  menawarkan diri untuk mempertahankan jawatan Ketua UMNO Bahagian Pekan pada pemilihan parti kali ini.


Najib, 65, memegang jawatan Ketua Umno Bahagian Pekan sejak tahun 1982.


 Menurutnya beliau akan terus memimpin UMNO Pekan dan menawarkan diri untuk mempertahankan jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Pekan.


Najib turut berkongsi rutin kehidupannya dengan kini meluangkan banyak masa pada bulan Ramadan untuk beramal ibadat.


Beliau juga tidak putus-putus menerima kunjungan pemimpin dan ahli UMNO dari seluruh negara, penyokong dan sahabat, yang memberi sokongan dan meminta pandangan mengenai kedudukan semasa.


"Boleh dikatakan tak putus-putus mereka yang datang ke rumah, terima kasih. 


Selain itu, saya juga dalam proses untuk membuka satu pejabat untuk menjalankan urusan peribadi serta memudahkan mereka yang ingin bertemu saya," katanya.


Beliau juga memberi jaminan akan memberi kerjasama kepada pihak berkuasa dalam siasatan terhadapnya yang disifatkan sebagai dendam politik.


"Setakat ini, saya dua kali memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


"Waktu sekarang ini adalah masa yang cukup bernilai untuk saya bersama keluarga, terutama anak-anak dan cucu kerana saya terlalu sibuk dengan urusan negara selama ini," katanya yang dipetik daripada BH.


Dalam aspek kebajikan, bekas Perdana Menteri itu berkata beliau akan terus menyampaikan bantuan zakat kepada kumpulan asnaf, walaupun lebih bersederhana berbanding sebelum ini.


"Saya dan keluarga juga akan menyambut Hari Raya di Pekan," katanya. - Kedahnews.com